bilder

Saturday, February 10, 2007

 

27 januari. Torsdag.

1020
Morgon. Känns som att jag just har kommit till skolan och satt mig med några ur klassen som sitter i kafeterian. Micke kommer förbi och jag ser att hans hår har förändrats. Från blont och lockigt till brunt och rakt. Jag tog bilden mest just för att visa hur han ser ut nu. Eller då. Är det ju nu. 15.48
Några timmar senare. Vanliga lektioner, och nu har jag gått till ett pianorum för att jobba lite med mitt projektarbete. Jag blir frustrerad på mig själv när jag inte lyckas komma på en refräng till en låt och irriterar mig och surar över det ett tag, innan jag ger upp och ringer Elin. Hon är i studiedatasalen.
19.37
Jag bokar också en dator och sätter mig i datasalen, lika lugnt som vanligt och man kan göra vad som helst. Jag pratar med Elin om min frustration över inspirationen och själv funderar hon över manuset hon skriver. Fast just här är hon nog bara inne på Internet.
20.33
Vi går och fikar med Jenny som har med sig en vän som vi inte känner och aldrig har träffat förr. På café fredos(ja, var annars? Det är ju vårat stamställe i sandviken) finns det jättegod glass. Lite grann kan man dricka kaffe också, i undantagsfall. Om det är en latte. Med socker.
Och om man är väldigt trött. 22.00 Jag kommer av någon anledning hem senare än Elin(Det är faktiskt nåt jag inte riktigt har koll på. Men jag ser ut att vara ensam i hissen, eller hur? Och jag har ett svagt minne av att jag var ensam också, jag minns bara inte varför) Vi bor på åttonde våningen, därför är hissen ganska viktig, det är inte lätt om den inte funkar, vill jag lova.

Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

Archives

September 2005   July 2006   August 2006   October 2006   November 2006   January 2007   February 2007   March 2007   September 2007  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]