bilder

Saturday, February 10, 2007

 

26 januari. Onsdag.

12.58
Idag är vi under eftermiddagen på kulturskolan för att jobba inför musikalen. I soffan utanför salen sitter vi i klassen och väntar på regissören. Pratandes om…något.
13.01
Elin sitter med sitt manus, och iakttar de andra som pratar. Allt var så viktigt och noga. Vi ville få det här bra. Jag minns iallafall det. Allt var liksom viktigare då.
15.03
Slut för idag. Åtminstone på kulturskolan. Sanna, Elin och jag är sist från skolan. 15.05
Och vi promenerar tillbaka till stan. Genom de små stadsdelarna av Sandviken. Sanna vet vägen bättre än vi, trots att hon är gävlebo, men vi har liksom aldrig fattat hur man går här.(Av nån jävla anledning...)
16.36
Jag tror vi är på metodistkyrkan för att träffa killen som ska göra musiken till våran musikal. Vi har aldrig träffat honom förr, och jag minns hur mycket liv den människan utstrålade när han berättade sina tankar om stormen och hur vi skulle göra detta.
17.21
Vi går igenom hela manuset. Sabina äter en yoghurt som hon tagit med. Vi började bli rätt vana med att ta med mellanmål till skolan då det lätt kunde bli sent.
17.21
Pratet ska precis övergå i musik. Vi ska sjunga de låtar vi redan kan. Jag var jättetrött, det minns jag också, jag hade just fått noterna till ”livets morgon” på blockflöjt så att jag skulle kunna spela det på sopranino. Och jag upptäckte att det inte gick alls, det var för krångligt så vi fick höja allt en halvton från E till F. Runt sju kommer vi ifrån metodistkyrkan och kan gå hem.

Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

Archives

September 2005   July 2006   August 2006   October 2006   November 2006   January 2007   February 2007   March 2007   September 2007  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]