bilder

Friday, February 16, 2007

 

24 januari. Måndag

14.59
Elin och jag har slutat skolan för dagen och eftersom ingenting mer verkar hända idag så har vi gått mot biblioteket och bokat studiedatasalen. De datorerna är endast till för att studera på, men…det är också lugnare vid dem än nere på nedervåningen. Dessutom kan man spara saker, sitta längre vid dem. Men framförallt är det lugnare. 16.27
Till slut går vi hem. Snön ligger kvar på marken. Det är ju faktiskt Januari. Men jag brukar cykla ändå. Konstigt nog ofta utan vantar. Jag hittade så sällan några när jag skulle iväg. Vi har just varit vid Hemköp och köpt varsin glass. En liten protest till ett uttalande jag fick tidigare på dagen när jag sagt att jag var sugen på glass ”Men det kan man ju inte äta på vintern! Inte ute i alla fall” Och jag berättar det för Elin som håller med om att så kan det ju inte vara, klart man ska kunna äta glass när man vill. Vi lånar från hushållskassan och köper varsin magnum double innan vi fortsätter hem, den knappa halvtimmespromenaden till Norrsätra.

Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

Archives

September 2005   July 2006   August 2006   October 2006   November 2006   January 2007   February 2007   March 2007   September 2007  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]